تاور کرین پتن فرانسه
تکنولوژی جدید تاور کرین پتن فرانسه
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۸
جدیدترین مدلهای تاورکرین پتن
جدیدترین مدلهای تاورکرین در نمایشگاه bauma
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۸
تاور کرین پتن فرانسه
تکنولوژی جدید تاور کرین پتن فرانسه
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۸
جدیدترین مدلهای تاورکرین پتن
جدیدترین مدلهای تاورکرین در نمایشگاه bauma
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۸
باز کردن تاور کرین

اغلب مردم با مشاهده تاور کرین ها در سطح شهر به اولین سوالی که فکر میکنند این است که ارتفاع این جرثقیل‌ها چگونه روزانه افزایش می‌یابد؟ و پس از تکمیل ساختمان چگونه پایین برده شده و باز می‌شوند؟

جالب است بدانید برخلاف چیزی که فکر میکنید مونتاژ و دمونتاژ تاورکرین ها براحتی و اغلب توسط خود تاورکرین انجام میگیرد.

تاور کرین (Tower Crane) تنها دستگاهی است که امروزه قابلیت حمل و انتقال مصالح سنگین ساختمانی را به بالاترین نقطه ساختمان دارا می‌باشد. جرثقیل‌های برجی انواع گوناگونی دارند که در موارد مختلف ساخت و ساز مورد استفاده قرار میگیرند. آنها به انواع خزنده، زیردریایی، زمین ناهموار، شناور، ترکیبی، سیلندری، تلسکوپی، مخزن‌دار، جرثقیل راه‌آهنی، برجی، چکشی، لنگری، سقفی و... تقسیم میشوند که هرکدام عملکرد خاص خود را دارند.

نحوه بستن و بازکردن تاور کرین

با وجود انواع گوناگون تاورکرین اغلب آنهایی که برای ساختمان سازی و آسمان خراش مورد استفاده قرار میگیرند؛ نحوه بستن و بازکردن مشابهی دارند. گاهی تاور ها بالای ساختمان و گاهی زیر آن قرار داده میشوند. اما عموما کنار یک داربست بلند در کنار ساختمان قرار می‌گیرند. در هر صورت نیروی لازم جهت بستن و بازکردن تاور کرین توسط تلمبه‌های هیدرولیک و تنومند انجام میگیرد.

 

مونتاژ یا بستن تاور کرین

افزایش ارتفاع و بالا بردن تاورکرین طبقه طبقه و لایه لایه انجام میگیرد. ابتدا داربست و بدنه توسط خود تاور ساخته و سپس از تلمبه‌های قدرتمند هیدرولیک برای هل دادن تاورکرین به طبقه‌ی بالاتر مورد استفاده قرار میگیرند. سپس جرثقیل تا زمانیکه دوباره نیاز به افزایش ارتفاع داشته باشد در مکان مناسب قفل میشود. بمرور و باتوجه به وزن و ارتفاع تاور، اپراتورها جهت حمایت و ایمنی، با افزودن ثبات دهنده‌ها، داربست های تاورکرین را به آسمان خراش وصل میکنند. به این صورت ارتفاع تاورکرین همانند سازه افزایش پیدا میکند.

لازم بذکر است که جهت نصب و بستن صحیح تاورکرین رعایت اصول و نکاتی موردنیاز است که تیم فنی و اپراتورهای باتجربه در انجام اصولی این امر میتوانند نقش بسزایی داشته باشند. پیشنهاد میکنیم مقاله نکات لازم جهت نصب و مونتاژ تاورکرین را بطور کامل مطالعه کنید.

دمونتاژ یا باز کردن تاور کرین

پس از تکمیل ساخت آسمان خراش، زمان جداکردن تاورکرین است. این اتفاق بسته به نوع جرثقیل به حالتهای گوناگونی انجام میگیرد. معمولا تاورکرین بزرگتر به بالا کشیدن تاورکرین کوچکتری که به بالای آسمان خراش متصل است کمک کرده تا کارگرها بتوانند قطعات اولیه تاور کرین را جدا و به آرامی به سمت زمین پایین بیاورند. دیرک و پایه تاور نیز بوسیله همان تلمبه‌های هیدرولیکی که آنها را بالا برده‌اند پایین آورده می‌شوند. البته بایستی هر لایه از دیرک، قبل از اینکه پایه پایین آورده شود؛ جدا شده باشد.

عموما جهت بازکردن تاور کرین دوم، تاور کرین سومی استفاده میگردد که حتی از این دو نوع دیگر هم کوچکتر بوده و وظیفه آن پایین آوردن قطعات جرثقیل دوم است. تاورکرین سوم به اندازه‌ای کوچک است که میتواند با دست جدا شده و بوسیله آسانسور کارگاهی یا سایر راه‌های داخلی از محل ساخت و ساز خارج گردد.

جهت اجاره ، خرید یا فروش تاور کرین با ما تماس بگیرید.

09125697890
026-36107375
 
۴.۷/۵ - (۸ امتیاز)
Call Now Buttonتماس با مشاوران و استعلام قیمت