نکات لازم هنگام خرید تاور کرین

تاور کرین پتن بلندترین ساختمان ساز
تاور کرین پتن در ساخت بلندترین ساختمان ویتنام
شهریور ۱۰, ۱۳۹۷
جدیدترین کامیون جرثقیل
جدیدترین کامیون جرثقیل Grove GMK4090
شهریور ۱۰, ۱۳۹۷
تاور کرین پتن بلندترین ساختمان ساز
تاور کرین پتن در ساخت بلندترین ساختمان ویتنام
شهریور ۱۰, ۱۳۹۷
جدیدترین کامیون جرثقیل
جدیدترین کامیون جرثقیل Grove GMK4090
شهریور ۱۰, ۱۳۹۷
خرید تاور کرین

در هنگام خرید تاور کرین جهت انتخاب بهتر، لازم است نکاتی را مدنظر قرار دهید. در ابتدای امر شاید بهتر باشد ابتدا با قطعات تاورکرین و نحوه عملکرد آنها آشنا باشید تا بتوانید مقایسه و انتخاب بهتری داشته باشید.

 

هنگام خرید تاور کرین باید به چه قطعاتی توجه کنیم؟

جرثقیل برجی از اجزای مختلفی تشکیل شده است که در مقاله معرفی قطعات تاورکرین بطورکامل شرح داده شد. اما به یاد داشته باشید که در هنگام خرید تاور کرین حتما به قطعات حیاتی که در زیر اشاره شده است دقت کنید و از نظر سلامت و عملکرد آنها را بسنجید. ایمنی تاورکرین شما در گرو این قطعات بوده و در صورت خرابی شاید لازم باشد هزینه‌های بسیاری را متقبل شوید؛ زیرا قطعات کلیدی تاور کرین می‌باشد.

تمامی قطعات دارای الکتروموتور شامل: الکتروموتور شاریوت، الکتروموتور قلاب، الکتروموتور گردان. بطورکل تمام قطعات متحرک و دارای ترمز را تست کنید. اتصالات بدنه اصلی، سکشن‌ها، پایه (استراکچر)، کاج، تاج (کله قندی)، فلش (بازوی عامل)، کن فلش (بازوی تعادل)، شاریوت (کالسکه). سیم بکسل‌ها، مهاری، کابل و تمامی اتصالات.

 

توجه به قطعات تعمیر شده تاورکرین

یکی از مهمترین مسائلی که باید در هنگام خرید تاور کرین به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ قطعات تعمیری و جوشکاری شده می‌باشد. جوشکاری‌هایی که بصورت دستی در محل‌های مختلف ماشین مشاهده می‌کنید را جدی بگیرید. زیرا نشان یک خطر احتمالی می‌باشد.

تعمیر و نگهداری و بازرسی تاور کرین

البته لازم است یادآور شویم که جرثقیل برجی نیز مانند تمامی ماشین‌آلات دیگر، باید برنامه منظمی جهت تعمیر و نگهداری داشته باشد. در غیر این صورت اگر بهترین تاورکرین را نیز خریداری کنید؛ بزودی مستهلک شده و کارایی خود را از دست خواهد داد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله چک لیست بازرسی تاور کرین که شامل بازرسی روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه می‌باشد را نیز مطالعه کنید.

هنگام خرید تاور کرین به چه نکاتی توجه کنیم؟

جهت میزان سفارش قطعات ارتفاعی (سکشن) باید طبق دستورالعمل کاتالوگ سازنده جرثقیل عمل کنید. برای سیم بکسل قلاب لازم است که طول فلش، طول کنفلش و 4 برابر ارتفاع تاورکرین را محاسبه و به همان میزان سیم بکسل تهیه کنید. سیم بکسل موردنیاز برای عقب شاریوت به میزان طول فلش و برای جلو شاریوت باید به میزان 2 برابر طول فلش درنظر گرفته شود. همچنین به اندازه طول تاورکرین باید کابل‌های ارتفاعی خریداری گردد.

سیستم ارتفاع دهنده تاورکرین نیز معمولا نسبت به نیاز خریداری میگردد. در صورت نیاز باید این قطعه را با تمامی قطعات مکمل آن شامل کاج، قطعه گیر، پالونی، مونوریل، جک و پمپ را خریداری نمایید.

مقدار و تعداد وزنه‌های کنترل بالانس نیز باید طبق دستورالعمل سازنده تاورکرین و مندرج در کاتالوگ انجام گیرد. درصورتیکه فضای کمی برای نصب تاور داشته باشید لازم است از پایه تثبیت تاورکرین استفاده گردد. این پایه غرق در بتن بوده و همیشه در فونداسیون باقی خواهد ماند. اگر فضای بیشتری در حد 4.5x4.5 یا 6x6 و به همین نسبت دارید میتوانید از روش کالسکه برای نصب تاورکرین خود بهره گیرید.

کدام مدل تاورکرین برای پروژه شما مناسب است؟

انتخاب مدل تاورکرین به فاکتورهایی نظیر شعاع باربرداری، بیشترین و کمترین فاصله موردنیاز بار با مرکز باربرداری و خود ایستایی آن وابسته است. این فاکتورها بیشتر برای این است که تاور با سازه‌های اطراف درگیر نشود. درنتیجه لازم است که پس از بررسی محل انجام پروژه برای آن تاورکرین مناسب را انتخاب کنید. در صورت نیاز میتوانید با کارشناسان تاورکرین سپهرکرین تماس گرفته و رایگان مشاوره دریافت کنید.

از دیگر شرایطی که هنگام خرید تاور کرین باید یه آن توجه کنید و در افزایش ایمنی و عمر جرثقیل بسیار اثرگذار خواهد بود؛ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توجه به دستورالعمل استاندارد ذکر شده از سوی کارخانه سازنده
  • توجه به میزان تحمل حمل بار و نقاط بحرانی جرثقیل برجی
  • توجه به شرایط زمینی که تاورکرین روی آن نصب میگردد
  • انتخاب اپراتور ماهر و باتجربه جهت کار با تاور خریداری شده
  • توجه به محدوده کاری و عملیاتی تاورکرین
  • توجه به ارتفاع ساختمان و سرعت مناسب جهت بالا بردن بار
  • توجه بسیار به محل و نحوه نصب پایه‌های تاورکرین
  • در صورت استفاده از چند جرثقیل در یک محیط، توجه به ارتفاع و محدوده مجاز هریک برای جلوگیری از برخورد
  • انتخاب تاورکرین مناسب با حجم کاری پروژه (استفاده از جرثقیل کوچک با ظرفیت باربرداری کم برای کارهای سبک - استفاده از جرثقیل بزرگ با ظرفیت باربرداری زیاد برای کارهای سنگین)

خرید تاور کرین از مراکز معتبر و نمایندگی‌های مجاز

از مهمترین نکاتی که بایستی هنگام خرید تاور کرین رعایت کنید خرید از مراکز معتبر معرفی شده از سوی کارخانه اصلی و نمایندگی‌های مجاز می‌باشد. حتی در صورت اجاره تاورکرین نیز پیشنهاد می‌کنیم این اصل را رعایت کنید تا کمتر دچار خسارت و سانحه حین انجام پروژه گردید. از سوی دیگر علاوه بر خریداری محصول اصلی، خرید جرثقیل برجی از نمایندگی بدلیل واردات مستقیم و حذف واسطه منجر به کاهش هزینه در قیمت تمام شده محصول خواهد داشت.

تاور کرین سپهرکرین معتبرترین مرکز اجاره و خرید و فروش تاورکرین می‌باشد. این مرکز ارائه دهنده کلیه خدمات جانبی تاورکرین شامل: تعمیر و نگهداری، مونتاژ و دمونتاژ تاورکرین، حمل و نقل با گارانتی، تراشکاری و مکانیکی تاورکرین، عقد قرارداد جهت سرویس ماهیانه، بیمه نامه و... نیز می‌باشد. جهت هرگونه مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
Call Now Buttonتماس با مشاوران و استعلام قیمت