کله قندی تاور کرین چیست؟

بلندترین بخش تاور کرین ، کله قندی تاورکرین که جزو قطعات ارتفاعی آن بشمار میرود. قسمت پایین کله قندی به گردان تاورکرین متصل است. این اتصال عموما بوسیله پیچ و مهره انجام میگیرد. از اطراف نیز فلش و کن فلش تاور کرین به این قطعه متصل میگردند. فلش (بازوی عامل) به قسمت وسط و جلوی کله قندی و کن فلش (بازوی تعادل) نیز به قسمت وسط و پشتی تاورکرین متصل میگردند. این دو قطعه علاوه بر پین با مهاری نیز به نوک کله قندی متصل میگردند. البته در برخی از انواع تاور کرین این اتصال به نوک قرقره مرکب انجام میگیرد. قرقره ایی که روی نوک کله قندی تعبیه میشود قرقره مرکب نامیده میشود.

کله قندی تاور کرین قطعه بسیار مهمی بوده و به همین دلیل در ساخت آن از آلیاژ فولاد استفاده شده است تا مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. همینطور جوشکاری تمامی اتصالات کله قندی با دستگاه جوش مخصوص انجام میگیرد. بلبرینگ های قرقره مرکب نیز باید در برابر آب و رطوبت مقاوم باشند تا دستگاه کارایی خود را در طولانی مدت حفظ نماید.

گردان تاور کرین چیست؟

گردان نیز از قطعات ارتفاعی تاور کرین میباشد. این قطعه روی سکشن های ارتفاعی واقع شده و کله قندی نیز بروی آن متصل میگردد. در واقع محل دقیق قرارگیری گردان تاورکرین بین آخرین سکشن و کله‌قندی است. البته کاج تاور کرین نیز به قسمت پایینی گردان متصل میگردد. این اتصال ثابت بوده و درحالتیکه تاورکرین ارتفاع میگیرد کاج و گردان باهم جابجا میشوند.

کاج تاورکرین بوسیله پیچ و مهره‌های مخصوص به گردان متصل می‌گردد. این قطعه عموما بصورت وارداتی بوده و از شرکت‌های معتبر سازنده خارجی تهیه می‌شود.

خرید و فروش، اجاره و مونتاژ قطعات ارتفاعی تاور کرین

همانطور که در بالا ذکر شد کله قندی و گردان تاور کرین دو قطعه بسیار مهم بوده که حتی کیفیت و جنس آنها نیز در کارایی و افزایش امنیت جرثقیل از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل همان اندازه که خرید و فروش یا اجاره قطعات تاورکرین از مراکز معتبر اهمیت بالایی دارد نحوه اتصالات و مونتاژ قطعات تاورکرین نیز بسیار مهم است.

شرکت تاور کرین سپهرکرین با سالها تجربه در زمینه انواع خدمات تاورکرین و با استفاده از کارشناسان مجرب به شما تضمین میدهد بهترین کیفیت را در قطعات و مونتاژ ارائه خواهد داد. این شرکت با ارائه ضمانت نامه و بیمه نامه حمل و نصب تاور کرین ، خدمات خود را گارانتی می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید