سکشن ارتفاعی تاورکرین ها در واقع همان قطعات اصلی بدنه جرثقیل هستند. این قطعات فشار و وزن وارد بر تاور کرین و بار را تحمل می‌کنند. جهت افزایش ارتفاع به میزان موردنیازتان میتوانید از سکشن های ارتفاعی بهره بگیرید. جهت انتخاب اندازه سکشن باید به نوع و برند جرثقیل برجی خود توجه کنید. زیرا قطعات افزایش ارتفاع در تاورکرین های مختلف با یکدیگر بسیار متفاوت می‌باشند.

این تفاوت از لحاظ وزن مواد مصرفی بکار رفته در تاورکرین، نوع آهن ، نوع جوش و برش سکشن (سگمنت) می‌باشد. این اختلاف میتواند ازمنظر نصب سکشن‌های ارتفاعی بر روی یکدیگر نیز باشد. برخی از قطعات ارتفاعی که از مدل‌های قدیمی‌تر تاورکرین باشند با پیچ به یکدیگر متصل شده و مدل‌های جدیدتر با پیم و اشپیل بصورت عمود و ایستاده مونتاژ می‌شوند.

نکات ایمنی جهت نصب سکشن ارتفاعی تاورکرین

بدلیل حفظ ضریب امنیت و جلوگیری از سقوط سکشن از ارتفاع، باید تا زیر گردون تاور کرین با کمربند مهاری به سازه متصل گردد. هنگام حمل و نصب سکشن ارتفاعی باید از انباشته کردن آنها به پهلو جدا خودداری کنید زیرا سبب تاب برداشتن و دفرمه شدن آن میگردد. تغییر فرم سکشن، موجب عدم تراز بودن شاقول در ارتفاع شده و درنهایت منجر به سقوط آن خواهد شد.

درهنگام ساخت سکشن ارتفاعی جرثقیل برجی نیز باید نکاتی رعایت شود. زمان ساخت قطعه سکشن تاورکرین باید جوش به اضلاع سکشن بصورت مدولار و چرخشی باشد. این امر به این دلیل است تا آب آهن به یکباره دفرموله یا از میدان مقاومت کسر نشود. همچنین باید برای ساخت این قطعات بسته به نوع تاورکرین از آهن 20 میل 38 یا ST,52 استفاده شود.

درنتیجه هنگام خرید سکشن ارتفاعی از معتبر بودن مرکز اطمینان حاصل نموده و تقاضای صدور ضمانت نامه و بیمه نامه از آن داشته باشید. تاورکرین سپهرکرین معتبرترین مرکز خرید و فروش و اجاره تاورکرین پتن فرانسه و نماینده این شرکت در ایران میباشد. با خرید یا اجاره سکشن ارتفاعی ار این مرکز علاوه بر اطمینان از استاندارد بودن قطعه، بیمه نامه حمل و نصب نیز دریافت خواهید کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان سپهرکرین تماس بگیرید.

انواع سکشن ارتفاعی تاور کرین ها

همانطور که در بالا بیان کردیم سکشن ارتفاعی تاورکرین به نوع و برند جرثقیل بستگی دارد. در زیر برخی از پرکاربردترین انواع سکشن ارتفاعی را معرفی کرده‌ایم.

- سکشن‌های 2*2*2.3 متر برای تاورکرین برند پتن J12 و J13 ؛ برای مدل 764 و 765 به صورت باکس استفاده می‌گردد.

- سکشن‌های 2*2*3 متر برای تاور کرین با برند پتن L68B , L68A و L68B2 ؛ مدلهای K40/27 , K30/36 , K30/30 , H30/40 , H30/30 , F3/29 بکار میرود.

- سکشن‌های 2.2*2.2 متر تاورکرین با برند لیبهر برای مدلهایی با ظرفیت 12 تن نظیر HC 180 به ارتفاع 4.15 متر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

- سایر سکشن‌های 2*2 متر نیز بسته به نوع و برند تاور کرین قابل طراحی و ساخت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید