معرفی ۱۰ مدل آسانسور کارگاهی و بالابر ساختمانی

کاتالوگ تاور کرین Zoomlion T320-20
بهمن ۱۷, ۱۳۹۸
کاتالوگ تاور کرین Zoomlion TC5613-6
بهمن ۱۷, ۱۳۹۸
کاتالوگ تاور کرین Zoomlion T320-20
بهمن ۱۷, ۱۳۹۸
کاتالوگ تاور کرین Zoomlion TC5613-6
بهمن ۱۷, ۱۳۹۸
اجاره آسانسور کارگاهی

امروزه در انواع ساخت و سازهای ساختمانی و صنعتی، ابزار و ماشین آلات مناسب حرف اول را میزند. سرعت انجام کار، کبفیت نهایی سازه، ایمنی محیط کار، سهولت کاری افراد و... در این انتخاب تاثیر مستقیم دارد.

اگر شما هم در شرف ساخت ساختمان یا بنای صنعتی خود هستید و با کمبود فضا مواجهید یا نیاز به افزایش سرعت و ایمنی دارید؛ حتما به فکر خرید آسانسور کارگاهی یا بالابر ساختمانی افتاده‌اید.

در این مقاله سعی کرده‌ایم در حد امکان انواع آسانسور کارگاهی رایج، مزایا و معایب، و کارکردهای هرکدام را توضیح دهیم تا به درک حس نیاز شما کمک کرده باشیم.

در صورتیکه شرایط کارگاه شما خاص بود و جهت انتخاب صحیح آسانسور نیاز به مشاوره داشتید؛ حتما با کارشناسان تاورکرین سپهرکرین تماس بگیرید تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

09125697890
026-36107375

انواع آسانسور کارگاهی براساس نحوه نصب

1- آسانسور کارگاهی ثابت:

همانطور که از اسم آن پیداست این آسانسور در محلی بصورت ثابت نصب میگردد و برای استقرار نیاز به چاهک دارد تا در زمان جمع شدن با زمین هم سطح شوند. از این مدل جهت جابجایی بارهای سنگین در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها استفاده میگردد. آسانسور کارگاهی ثابت به سه مدل جک مستقیم ، زنجیری و آکاردئونی تقسیم میشود.

2- آسانسور کارگاهی سیار:

این نوع آسانسور قابلیت جابجایی سریع را داشته و عموما از آنها در شرایطی مانند اجرای نقاشی‌های بزرگ خیابانی، تمیز کردن یا ساخت نمای بیرونی ساختمانها استفاده می‌گردد. این بالابرها دو نوع دارند: با قابلیت جابجایی عمودی و قابلیت جابجایی عمودی و افقی (بوم لیفت).

انواع آسانسور کارگاهی براساس نوع بار حمل کننده

1- بالابر ضد انفجار:

از بالابرهای ضدجرقه، ضد گردوغبار آتشگیر و ضد انفجار در محیط هایی که احتمال انباشت گازهای قابل اشتعال وجود داشته باشد، استفاده میگردد.

فضاهای کارگاهی نظیر محیط های آلوده گازی صنایع نفت گاز و پتروشیمی، محیط های آلوده به غبارهای آتشگیر، غبار پشم شیشه، غبار ذغال سنگ معادن و انبار غلات و...

2- بالابر مواد پودری:

این نوع بالابرها عموما در صنایع غذایی، شیمیایی، بهداشتی و دارویی مورد استفاده قرار میگیرند. جهت حمل موادی نظیر: نمک، شکر، قهوه، پودرهای دارویی و... بکار میرود. نحوه عملکرد این بالابرها از طریق سیستم چرخش یک ماردون درون لوله، است که جابجایی و انتقال مواد پودری را انجام میدهند.

بیشترین مزیت بالابرهای پودری، گردوغبار کم هنگام انتقال مواد پودری است.

3- بالابر ساختمانی:

این بالابرها بسته به نوع محیط کاری و پروژه به دو دسته 1- بالابر مصالح و 2- بالابر مواد و مصالح تقسیم میشوند.

آسانسورهای مخصوص حمل نفر و مصالح دارای کابین و درب بوده و بدلیل اینکه هم بار را حمل می‌کنند و هم افراد را، باید ایمنی بسیار بیشتری نسبت به آسانسورهای دیگر داشته تا موجب ایجاد خطرات نشوند.

انواع آسانسور کارگاهی براساس نوع حرکت و نیرو محرکه

1- آسانسور هیدرولیکی:

آسانسورهای هیدرولیکی با موتور الکتریکی، پمپ فشار روغن و جک هیدرولیک کار می‌کنند. در این آسانسورها یک موتور سه فاز غوطه‌ور در روغن به همراه یک شیرالکتریکی؛ وظیفه تأمین فشار روغن برای جک هیدرولیک را بر عهده دارد.

از مزایای آسانسورهای هیدرولیکی نرمی حرکت در استارت اولیه، خرابی و استهلاک بسیار کم، سهولت در عیب‌یابی و تعمیر، امکان حذف کادر وزنه و سیم بکسل؛ احتیاج به سازه سبک؛ عدم نیاز به موتورخانه در پشت بام؛ ایجاد آسانسورهای باربر و سنگین با تناژ بالا و همچنین تراز شدن دقیق آن در طبقات اشاره نمود.

2- آسانسور وینچی:

حرکت آسانسورهای وینچی با استفاده از زنجیر یا طناب فولادی و به واسطه نیروی برقی است. در این نوع آسانسور زنجیر یا طناب فولادی معلق شده و نیروی رانش به شکلی به جز اصطكاك به آن وارد می‌شود. به همین دلیل این آسانسورها فاقد قاب و وزنه می‌باشند.

آسانسورهای وینچی نسبت به ظرفیت و کارایی می‌توانند در مکانهای فروشگاهی، ساختمانی، کارگاهی، خانگی، رستورانی و... مورد استفاده قرار گیرند.

 

3- آسانسور کششی:

جابجایی در آسانسور کششی بوسیله سیم بکسل و شیار فلکه کششی بوده و چرخش توسط الکتروموتور صورت می‌گیرد. در واقع نیروی حرکتی آن با استفاده از یک الکتروموتور که به یک گیربکس کوپل شده، بدست می‌آید.

آسانسورهای کششی با توجه به نوع موتور و سیستم کنترل به دو دسته گیرلس (بدون گیربکس) و موتور گیربکسی تقسیم‌بندی میشوند.

4- آسانسور کارگاهی:

مهمترین خصوصیت آسانسورهای کارگاهی اینست که مانند اغلب تاورکرین ها قادرند از شروع کار توسط خودشان مونتاژ و همراه با سازه ساختمان ارتفاع بگیرند. از این آسانسورها جهت انتقال نفر و مصالح استفاده می‌گردد. این آسانسورها قابلیت کار تا ارتفاع‌ 200 متر و بالاتر را داشته و در ظرفیت‌های 1 و 1.5 و 2 تن تولید می‌گردند.

 

5- آسانسور مغناطیسی:

اسانسورهای مغناطیسی همانطور که از اسمشان پیداست؛ بوسیله نیروی مغناطیسی و ایجاد میدان مغناطیسی کار میکنند. این آسانسورها با توجه به ساختار درونی‌شان، میدان مغناطیسی بوجود آورده و آن را در نقاطی قطع و با القای جریان برق بوسیله سیم پیچهای تعبیه شده روی کابین آسانسور، باردار شده و کابین به حرکت در می‌آید.
آسانسورهای مغناطیسی بدلیل تعبیه سیستم مجهز و هوشمند کنترل شتاب، سرعت و توقف؛ از ایمنی فوق العاده مطمئنی برخوردار می‌باشند.

مزیت این آسانسورها اینست که میتوانند بدون استفاده از کابل و موتور کار کرده و حتی، امکان حرکت چند کابین آسانسور در یک چاه نیز وجود دارد.

خرید و فروش یا اجاره انواع آسانسور کارگاهی

تاورکرین سپهرکرین ، نماینده رسمی انواع برندهای تاورکرین و آسانسور کارگاهی بوده و بدلیل واردات مستقیم این ماشین آلات، ارزان‌ترین قیمت بازار را در کنار بالاترین کبفبت، در اختیارتان خواهد گذاشت.

خرید و فروش یا اجاره آسانسور کارگاهی با بیمه نامه حمل و نصب، گارانتی و خدمات پس از فروش در این مرکز انجام میگیرد.

جهت اطلاع از قیمت خرید، فروش و اجاره انواع تاورکرین، آسانسور کارگاهی و بالابرهای صنعتی با مشاوران ما تماس بگیرید.

۴.۳/۵ - (۶ امتیاز)
Call Now Buttonتماس با مشاوران و استعلام قیمت