کاج تاور کرین از جمله قطعات ارتفاعی تاور کرین بشمار میرود. زیرا مهمترین قطعه در انجام عمل افزایش ارتفاع جرثقیل می‌باشد. نام دیگر این قطعه تلسکوپاژ است. در هنگام مونتاژ تاورکرین ابتدا آن را معمولا به میزان 20 الی 30 متر بطور دستی نصب و مونتاژ می‌کنند و از آن به بعد جهت افزایش ارتفاع از کاج یا تلسکوپاژ استفاده می‌کنند.

همانطور که در شکل مشاهده می‌کنید کاج تاور از سکشن‌های ارتفاعی کمی بزرگتر می‌باشد و دلیل این امر آن است که این قطعه باید اطراف سکشن‌ها قابل حرکت کردن باشد.

لازم بذکر است که تاورکرین سپهرکرین آماده ارائه خدمات خرید و فروش ، اجاره و واردات انواع قطعات و لوازم جانبی تاورکرین از جمله کاج آن می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد نحوه ارائه خدمات و کاج های موجود با کارشناسان سپهرکرین تماس بگیرید.

نحوه افزایش ارتفاع تاور کرین بوسیله کاج یا تلسکوپاژ

جهت افزودن سکشن‌های ارتفاعی لازم است که اپراتور این قسمت دائما در اطراف کاج رفت و آمد داشته باشد به همین علت دورتادور این قطعه نرده‌کشی شده و راهرویی برای حرکت وجود دارد. یکی از وجوه کاج تاورکرین متحرک بوده و برای ورود سکشن جدید به دکل تاور تعبیه شده که به آن دروازه کاج می‌گویند. همچنین در این قطعه یک پمپ و جک جهت جابجایی آن تعبیه شده که از مهمترین اجزای کاج می‌باشند. از دیگر اجزای کاج تاورکرین میتوان به سبدهای کاج، مانو ریل و قطعه گیر ، نردبان ها و قسمت اصلی کاج که به کلاف معروف است؛ نام برد. اندازه این قطعه به نوع و مدل تاورکرین بستگی دارد ولی عمدتا ابعادی برابر 1.6x2x2 متر دارند.

جهت درک بهتر نحوه افزایش ارتفاع تاورکرین بوسیله کاج پیشنهاد میکنیم به صفحه فیلمها رفته یا به کانال آپارات تاورکرین سپهرکرین مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید