شاید قطعات یدکی تاور کرین مانند پین و اشپیل کوچک و بی اهمیت بنظر برسند اما توجه کنید که ایمنی تاور کرین به اندازه بالایی به اتصالات پین و اشپیل ها بستگی دارد.

توجه به این قطعات کوچک هم از منظر جنس و هم اندازه و سایز بسیار مهم می‌باشند. آلیاژ بکار رفته در پین تاور کرین از نوع فولاد سخت بوده و استفاده از پین های ساخته شده از آهن می‌تواند عواقب بسیار خطرناکی به همراه داشته باشد. از طرفی لاغر کردن پین نیز که جهت تسریع و راحتی کار مونتاژ تاور کرین انجام میشود؛ به هیج عنوان پیشنهاد نمی‌گردد.

کاربرد پین و اشپیل تاور کرین

قطعات تاور کرین مانند فلش، کن فلش، سکشن های ارتفاعی و... بوسیله پیچ و پین و اشپیل (بچه پین) به یکدیگر متصل میگردند. این پین و اشپیل ها هرکدام با آلیاژ خاص و استاندارد و برای محل خاص خود طراحی شده‌اند. استفاده از پین هنگام مونتاژ و نصب تاور کرین سرعت کار را بسیار افزایش میدهد؛ اما در هنگام نصب یا افزایش ارتفاع تاور کرین باید توجه داشت که هر پین مخصوص محلی می‌باشد و نباید از پین ها بصورت جابجا استفاده نمود.

نکته مهم دیگر هنگام انتخاب و خرید پین و اشپیل تاور کرین این است که باید به نوع و برند دستگاه توجه کنید. زیرا سکشن هر بند و مدل تاور کرین با یکدیگر متفاوت است که این اختلاف نسبت به وزن مواد مصرفی بکار رفته در تاورکرین، نوع آهن، نوع جوش و برش سکشن (سگمنت) می‌باشد.
همچنین از نظر نحوه نصب نیز با یکدیگر متفاوتند. زیرا اتصال سکشن های ارتفاعی در تاور کرین های قدیمی‌تر با پیچ و مهره بوده اما در جرثقیلهای جدید با پین و اشپیل متصل میشوند.

شرکت مهندسی سپهر کرین طیف گسترده‌ای از پین و اشپیل های با کیفیت بالا برای انواع تاور کرین در اندازه‌های مختلف را ارائه می‌دهد. جهت اطلاع از شرایط و قیمت خدمات مونتاژ تاور کرین ، تامین قطعات یدکی تاور کرین مانند فروش پین و اشپیل و سکشن ارتفاعی تاور کرین با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید