فلش تاور کرین که به بازوی عامل نیز مشهور است بصورت افقی روی جرثقیل متصل میگردد. این قطعه جیب به انگلیسی Jib نیز نامیده میشود. بازوی عامل در برخی از تاورکرین ها مانند تاورکرین لنگری دارای قابلیت حرکت عمودی بصورت بالا و پایینی بوده و در برخی دیگر بصورت ثابت است. در تاورکرین های بازو ثابت، یک گهواره متحرک در زیر فلش جرثقیل برای انتقالات افقی ، بصورت ریلی حرکت میکند.

فلش در جرثقیل برجی عموما بصورت مثلثی و هرم نشسته طراحی می‌شود. این امر بدلیل امکان جابجایی شاریوت در فلش میباشد. وظیفه فلش تاورکرین حمل بار ، بوم یا دکل است. بطورکلی میتوان این قطعه را یکی از کلیدی‌ترین قطعات تاورکرین دانست که کارایی دیگر قطعات تاورکرین نیز برعهده آن می‌باشد. فلش جرثقیل ها عموما چندتکه هستند. تمامی تکه‌های آن برروی زمین به یکدیگر متصل شده ؛ سپس بسته به نوع تاورکرین زیر کله قندی یا بالای گردان بوسیله پیم و اشپیل نصب شده و با کابل‌های مهاری به کله قندی جرثقیل متصل میگردد.

نکات ایمنی فلش تاور کرین

همانطور که در بالا ذکر شد فلش تاور کرین وظیفه حمل بار بوسیله شاریوت ، سیم بکسل ، قرقره و قلاب را برعهده دارد. یکی از مهمترین خطراتی که کتوجه این قسمت می‌باشد توجه به میزان حمل بار آن است. درصورت قراردادن وزنی بیشتر از حد بازوی عامل، امکان واژگونی جرثقیل یا سقوط فلش وجود خواهد داشت. از مهمترین نکاتی که باید جهت جلوگیری از سوانح به آن توجه داشت؛ چک کردن اتصالات فلش تاورکرین می‌باشد. هنگام مونتاژ تاورکرین باید تمامی اتصالات، خصوصا مهاری ها با مهارت تمام و توسط کارشناسان ماهر انجام گیرد.

فلش تاورکرین از متریال های بسیار مقاوم ساخته میشود ولی هر قطعه ایی عمری داشته و باید در هنگام نصب تاورکرین به فرم فلش توجه کرد. درصورت دفرمه شدن و هرگونه تغییرشکل این قطعه از نصب آن جلوگیری کنید.

جهت اطلاع از خصوصیات بازوی تعادل تاورکرین که مشابه این قطعه می‌باشد؛ پیشنهاد می‌کنیم مطلب کن فلش تاور کرین را مطالعه کنید. تاورکرین سپهرکرین تامین کننده انواع فلش تاورکرین با بهترین متریال و تحویل در اسرع وقت بصورت نقد و اسقاطی می‌باشد. اگر مدت زمان پروژه ساختمانی شما کوتاه است با اجاره قطعات موردنیاز در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

جهت اطلاع از قیمت خرید و فروش یا اجاره فلش تاور کرین تماس بگیرید.

0912-5697890
0263-6107375

دیدگاهتان را بنویسید