کاتالوگ تاور کرین Zoomlion T8030-25
دی ۱, ۱۳۹۶
تاور کرین چیست
تاور کرین چیست ؟
دی ۱, ۱۳۹۶
کاتالوگ تاور کرین Zoomlion T8030-25
دی ۱, ۱۳۹۶
تاور کرین چیست
تاور کرین چیست ؟
دی ۱, ۱۳۹۶
تاریخچه تاور کرین

قرن پنجم هجری اوج شکوفایی کشور یونان بود. در آن زمان یونانیان در بسیاری از زمینه‌ها مانند: فلسفه، ادبیات، هنر و معماری فعالیتهای چشمگیری داشتند. به جهت ساخت بناهای عظیم توسط آنها، نیاز به ایجاد جرثقیل و تاور کرین در آن زمان بسیار حس میشد. به همین دلیل تاریخچه تاور کرین را به یونانیان باستان نسبت میدهند.

دلیل دیگر این انتصاب، براساس لوح‌های سنگی کشف شده توسط محققان است. در این اسناد و طبق طرحهای کشیده بر لوح‌ها یونانیان برای جابجایی اجسام سنگین از جرثقیل استفاده میکردند. بوسیله این سازه‌ها مصالح سنگین با حجم زیاد را در ارتفاعات بکار میگرفتند. البته جرثقیل‌های غول‌پیکر ابداع شده توسط یونانیان بوسیله نیروی انسانی و حیوانی جابجا میشد.

اسناد بدست آمده در باستان‌شناسی نشان می‌دهد که در سالهای 521 تا 555 قبل از میلاد ، برش‌های متمایز در بلوک‌های سنگی معابد یونان وجود دارد. بنوعی این سوراخ‌ها به استفاده از دستگاهی برای بلند کردن اشاره می‌کنند و بدلیل اینکه آنها در بالای مرکز گرانش بلوک یافت می‌شوند یا در جاهایی که بطور مساوی از نقطه‌ای از مرکز جاذبه قرار دارند، بعنوان مدارک موردنیاز برای وجود جرثقیل در ساخت‌وساز معادن بوده است.

تغییرات تاور کرین با گذر زمان

با گذشت زمان و پیشرفت علم روشهای متفاوتی برای جابجایی اجسام سنگین و ساختمان سازی ابداع شد. یکی از این ابداعات بکارگیری وینچ و قرقره بود. این کشف خود به تحولی بزرگ در ساخت و ساز بناها تبدیل شد. بطوریکه در معماری‌های قدیم بخصوص ستون‌های معابد شاهد استفاده از آن هستیم. طی حصول دستاوردهای جدید معماران به این نتیجه رسیدند که جهت جابجایی حرکات عمودی را جایگزین سطوح شیبدار کنند.

پیدایش تاور کرین ها بصورت امروزی از اواخر قرن 18 و 19 میلادی با رونق گرفتن انقلاب صنعتی رخ داد. شکل ظاهری این تاورکرین ها شبیه تاورکرین های امروزی بوده ولی قطعات و جنس آنها متفاوت بوده است. در ابتدا معماران برای ساخت جرثقیل ها از مصالحی استفاده میکردند که سبب سنگین شدن آنها میشد. با پیشرفت بیشتر تکنولوژی و علوم کامپیوتری تاور کرین هایی با کارایی بالا و متحرک پدید آمدند. امروزه دیگر محدودیتی به جهت مونتاژ و دمونتاژ تاورکرین وجود ندارد.

تاریخچه تاور کرین پتن فرانسه

فاستین پتن بعنوان ابداع کننده تاورکرین پتن امروزی شناخته میشود. این شخص فرانسوی در ابتدا یک فروشگاه دوچرخه داشت. وی در سال 1928 به ثبت اختراع برای مطالح ساختمانی و ساخت و ساز پرداخت. در طی سالهای 1930 تا 1935 اولین تاور کرین پتن بطور رسمی ثبت و به بازار عرضه شد. امروزه این کمپانی توانسته به تولید بیش از 60 نوع جرثقیل و تاور کرین در کشورهای پرتغال، فرانسه، ایتالیا و چین بپردازد.

یکی از مهمترین ویژگی‌های تاور کرین های تولید شده بوسیله کمپانی پتن تولید محصولات خاص برای کاربردهای خاص و گوناگون آن است. این شرکت تاکنون پروژه‌های ساخت و ساز گوناگونی را در سراسر دنیا به نام خود ثبت کرده است. تاورکرین‌های پتن تاکنون در عملیات کشتی سازی، پل‌سازی، سدسازی، ایستگاه‌های برق و ساخت برج‌های بلند بکار گرفته شده است. بدلیل کیفیت فوق‌العاده تاور کرین پتن فرانسه، هم‌اکنون بیش از 90درصد جرثقیل‌های برجی در کشور از محصولات این شرکت میباشد.

 

تاور کرین سپهر کرین نماینده پتن فرانسه

شرکت تاور کرین سپهر کرین معتبرترین مرکز پتن فرانسه در ایران میباشد. این مرکز آماده ارائه خدماتی نظیر: اجاره تاور کرین، خرید و فروش تاور کرین، واردات تاور کرین ، مونتاژ و دمونتاژ انواع جرثقیل برجی ، سرویس و نگهداری انواع تاورکرین و مشاوره رایگان به هموطنان عزیز میباشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از تجارب کارشناسان مجرب تاور کرین سپهر کرین از طریق روشهای ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید.

 
۵/۵ - (۱ امتیاز)
تماس با مشاوران و استعلام قیمت